top of page
Campagnebeeld_DE DRANG - fotografie Bas de Brouwer (naamsvermelding altijd verplicht)_A1.j

De Drang
12 okt t/m 6 nov 2022 | De Kesbeke Fabriek

Otto en Hilde staan aan het roer van een bijzonder bedrijf: Een kwekerij en uitvaartonderneming. De dagen zijn lang, zwaar, en de sex is saai. Op een dag staat Hildes jongere broer Fritz te rammelen aan de tuinkas. Na een verblijf in de gevangenis wordt hij door zijn zus en zwager opgenomen en aan het werk gezet. Maar de mysterieuze Fritz zorgt voor onrust tussen groen en graf. De bloemiste Mitzi valt als een blok voor hem. Maar waarom slikt hij driftremmende middelen? Al snel blijken het niet alleen de duistere driften van Fritz te zijn die de kwekerij overwoekeren.

De Drang is een boerensekssprookje over lust en de ravage die ontstaat bij de bevrediging ervan. Franz Xaver Kroetz (München, 1947) schrijft tragikomedies over gewone mensen die langs elkaar heen praten. Rauw, brutaal en oergeestig. In het najaar speelt De Drang in één van de oudste familiebedrijven van Amsterdam: de fabriek van Kesbeke Tafelzuren. En zoals het bij Dronken Mensen gaat, zit je aan een tafeltje met een drankje erbij, maar deze keer tussen de augurken en de piccalilly.

spel Linde van den Heuvel, Justus van Dillen, Jasper Stoop, Teunie deBrouwer regie Xander van Vledder tekst Franz Xaver Kroetz bewerking Tom Kleijn decor & kostuums Kevin Pieterse lifecoach Ellen Parren lichtontwerp Jasper Nijholt mede mogelijk gemaakt door Fonds Podiumkunsten, Amsterdam Fonds voor de Kunst, Fonds 21, Stichting Dioraphte, BNG Cultuurfonds, Stichting Melanie, Prins Bernhard Cultuurfonds Noord-Holland

Interview

"Ons theater moet de aantrekkingskracht hebben van een dronken nacht."

de Volkskrant

"Theater tussen de zure bommen: Dronken Mensen speelt een ‘boerensekskomedie’ in de Kesbekefabriek"

Parool

In de pers

"De Drang van Dronken Mensen is een heerlijke toneelavond met lekker vileine momenten'' 

★★★★ Scenes 

 

''Het doel van Dronken Mensen, om repertoiretoneel te spelen op originele locaties, is met hun nieuwe voorstelling goed gelukt.''
De Theaterkrant

bottom of page